søndag 15. april 2012

Da er vi igang :))

Det har vært vinter igjen her på møre men snøen har endelig
 forsvunnet og forhåpentligvis så blir det ikke mer snø før til jul :)
Den siste tiden har snekkerne brukt på å lekte taket
og så har de noen hull å tette igjen på pappen før takstein blir lagt.










Kjekt å bli med til huset og utforske litt :)


Vi har endelig begynt på stabburet og 12 april kunne vi måle opp hvor det skulle graves til støping av påler.


Og med innleid gravemaskin gikk det fort :)


Og dagen etter...
9 påler ferdig støpt :)


Vi skal sette opp stabburet selv, med litt hjelp av familie. 
Håper på å ha kommet langt om en måneds tid...mest sannsynlig ferdig og innflyttet ;)


Det kommer til å bli bra :)



For eventuelt nye lesere, så
vil stabburet se nesten slik ut...
Det blir litt større, med større takhøyde og 
litt større dør og vindu..




Taksteinen blir samme som vi skal ha på huset...
Benders type Carisma, ubehandlet (grå/sort)


Tror dette blir bra :)



~ Ann Elin ~





4 kommentarer:

  1. Hei Ann Elin :)
    Har sittet å tittet nedover og bakover her hos deg (en liten stund siden jeg var innom) - beklager det... Sist jeg var innom var like før orkanen Dagmar ødela så mye for dere, huff følte med dere ღ ... og nå i ettertid på det jeg har lest her, så føler jeg også med dere over hva dere må gjennomgå ღ Syns det er mye rart med de som setter opp huset, + at de ikke liker at du legger ut bilder!!! - det har jo ikke dem noe med... uansett, det er i alle fall kjekt å følge husprosjektet deres, utrolig nydelig utsikt og fantastisk flott hus ღ Gleder meg til å følge med mer fremover :)) Stabburet kommer også til å bli utrolig fint ღ Tror ikke jeg har vært på dine kanter før, ser du kommer fra Sunnmøre, og Midsund. Min samboer kommer fra Ørsta og vi bruker å være på Sunnmøre hver sommer ღ Jeg har hatt lyst mange ganger å utforske litt mer områdene rundt, så vi får se hva vi finner på med ferieplanene i år :) Uansett, så var det koselig å titte inn her til deg, lenge siden nå... Og så ønsker jeg deg en flott uke som kommer. Titter innom igjen snart. Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Hei!
    Dette blir såååå lekkert! Gud bedre for en fantastisk beliggenhet dere har på tomta, det er jo helt utrolig.
    Gleder meg masse til å se hvordan det blir, er jo selv midt oppi galskapen med totalrenovering av huset, og har ganske lik stil som deg på huset :)

    Dette blir superfint!

    klem fra Ingunn Marie

    SvarSlett
  3. Hei, så utrolig fin blogg du har. Her var det koselig og her kommer jeg gjerne tilbake. Legger meg til som følger, så finner jeg deg lett igjen. Også slenger jeg inn bloggadressa mi, så kan du komme på "besøk" vis du vil.
    www.monicasliv.com
    Hilsen Monicas

    SvarSlett
  4. Fantastisk plass dere har! :-) Ha en god natt! :-)

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)