torsdag 28. juli 2011

Vi vurderer Ikea kjøkken....


Stor forskjell i pris om du velger Ikea kjøkken eller en av de store kjøkken leverandørene som feks Sigdal. Vi var i Ålesund og fikk en pris på kjøkken og den kom på ikke mindre enn 350 000!!! Så da var det bare å takke høfflig for seg og heller tenke på andre alternativ....:)



Ikea er et glimrende alternativ og ikke mindre enn snart 300 000 billigere enn førstnevnte kjøkkenleverandør :)


Men litt verre når jeg vil ha GRÅTT kjøkken og det har de ikke på ikea.....


Men de hadde grått i dette kjøkkenet da men med blanke dører tror jeg det vil bli visende litt for mange fingermerker. Dørene var så blanke at en nesten kunne bruke de som speil....som ny....hadde vært artig å vite hvordan dette kjøkkenet var etter noen måneder/ års bruk....



Liker veldig godt denne hvite gammeldagse vasken de har på ikea men har hørt at spesielt baderomsvaskene fra Ikea er av dårlig kvalitet og sprekker bare etter kort tid.....så hvordan er denne vasken?


Kjøkkenet under her er det fineste på Ikea og kanskje det mest populære også som de fleste velger. Det samme med de avlange hvite flisene. Men det er ikke lett å velge hva en skal ha. Og en skal være fornøyd til slutt også. Men etter å ha hatt et lyst/ hvitt kjøkken i 8 år så frister det ikke så veldig med et lyst kjøkken......har sååååå lyst på grått.....Men velger vi Ikea så blir det vel å velge hvitt og Lidingø kjøkken.....så sant de ikke får det inn i andre farger da :)





Skapet oppe  til høyre kunne kanskje gått.....hadde det bare vært med andre dører......


Det eneste jeg med 100% kunne være helt sikker på etter å ha vært et par timer inne på kjøkkenavdelingen på ikea, var denne ovnen under her :) DEN var fin den!!




Har litt tid på oss til vi må ha bestemt oss, men det hadde vært kjekt om vi hadde klart å bestemme oss allerede nå :) om noen har gode tips om kjøkken så kom med det:) Skal innom Drømmekjøkken, huseby med flere før vi bestemmer oss :)


Minner på konkurransen jeg har her på bloggen med en flott stor veggklokke som premie. Skulle ha trekning i går men utsetter det til helga.




Har ikke blogget på over en uke
 men har vært helt satt ut av det som skjedde i Oslo og på Utøya 22 juli :(
 Helt uvirkelig det som har skjedd....


*Klem*


19 kommentarer:

  1. Veldig lurt å kjøpe ikea-kjøkken. som du skriver en brøkdel av prisen til andre leverandører. Da kan man jo heller bytte kjøkken oftere ;)
    Lill-Merete

    SvarSlett
  2. Då vi kjøpte nytt kjøkken, fekk eg tilbud frå mange ulike leverandører. Vi endte på IKEA, mykje på grunn av pris, men dei har også mange praktiske løysinger som ikkje alle dei andre har. Og også fleire valg i størrelser på skap og skuffer.
    Det er ikkje lett å bestemme seg, det veit eg alt om. Men LYKKE til

    SvarSlett
  3. Hei :)

    Hvorfor ikke Nice hvit fra Nettoline? :) Det har de på Bygginteriør i Molde. Dro selv dit, istedet for på IKEA, da det var minimal prisfjorskjell... Og å handle lokalt er vel heller ingen bakdel :)

    bare ett lite tips :)

    ha en fin kveld!

    - Brit

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Vi har Ikea kjøkken og eg kan anbefale det :) E super fornøyd med servicen demmes og.

    Dem har masse smarte og lure løsninger og det e et KJÆMPE billig alternativ enn de andre store levrandørene.

    Bror'n min har den vasken der (trur det e den), ligne i allefall og han e veldig fornøyd me den.. Han har Ikea kjøkken han åsså!

    Og med de prisene dem har så kan man jo bytte fronter om ikkje så alt for mange år... ;)

    *EtterRegnet.blogspot.com*

    SvarSlett
  5. heia,ikea kjøkken er akkurat like bra som andre kjøkken,planlegg skikkelig godt og du blir kjempefornøyd både med kjøkken og lommebok;)porselensvasken fra ikea er helt grei,har en sånn,men neste gang jeg skal ha en oppvaskkum,skal jeg ha en stålkum.porselenskummene er flotte og se på,hrlt ok kvalitet,men jeg synes de er litt upraktiske.Lykke til;)

    SvarSlett
  6. Hei hei
    Er strålende fornøyd med mitt ikea kjøkken.Vi har Ädel fronter som er litt enklere enn lidingö. Angrer av og til på at jeg ikke tok lindingö, det er utrolig fint :) Titt innom bloggen min så har jeg noen bilder av mitt ikea kjøkken :)

    Randi

    SvarSlett
  7. Hvis du har veldig lyst på grått kjøkken, kan du levere inn til en "billakkerer" eller andre som driver med det. Vet ikke prisen for det, men uansett blir det billigere enn å kjøpe noe annet enn Ikea-kjøkken. Har bekjente som har gjort det og er kjempefornøyde.

    Kari :-)

    SvarSlett
  8. Kvik har billige kjøkken:) http://www.kvik.no/nb-NO/Kjoekken

    SvarSlett
  9. Ja det er veldig forskjell å gå fra sigdal og andre kjøkkenlevrandører og til Ikea.. Jeg skal selv ha Ikea når jeg bytter ut mitt HTH som er 25 år nå.. Jeg kjenner to som har denne hvite vasken og de har ikke noe problem med den =)) Er første gang jeg titter innom deg og kommer gjerne tilbake =) Klem Henriette

    SvarSlett
  10. Kom på en ting til. Noen venner valgte kjøkken fra Kvikk. Det var visstnok ikke så mye dyrere enn Ikea. Jeg har ikke sjekket, men kanskje de har fargen du ønsker deg.

    Sånn helt tllslutt vil jeg fraråde deg å ha innbygd kjøleskap. Jeg ble så skuffet da jeg valgte det, hadde ikke tenkt på at skapet blir grunnere.

    Kari :-)

    SvarSlett
  11. Vi har helglans kjøkken, hvitt, profilert i Spania, Ann Elin. Vi har ikke merket noe som helst ang. merker på dørene, veldig lettstelt. Hvis Ikea har grå dører og hvis du liker dem så ville jeg gått for det. Med så stor prisforskjell så ville ikke jeg betenkt meg. Ang. vasken, hvis det er porselen, så vil nok den holde, tror jeg. Vi hadde for mange år siden marmorert vask på badet fra Ikea, og den sprakk i øverste laget. Vi fikk ny, men jeg tror det kom av veldig varmt vann.
    Lykke til med valget. Klem fra Kirsten R.

    SvarSlett
  12. Det øverste her liknet veldig på vårt, nexus brunsort. (?) Er veldig fornøyd med det, men jeg har lyst til å kjøpe lyse dører til overskapene nå, og beholde de mørke nede. Veldig greit å ha noe å bytte på, så koster det ikke all verden å forandre litt heller. :-)

    SvarSlett
  13. Jeg syns personlig at den grå fra ikea er litt grønn... Derfor valget vi ikke dette kjøkkenet.

    Har du sjekket kvik? Der har de billig kjøkken, men dyr benkeplate. Så om du velger benkeplate fra et annet sted kan du komme greit ut av det. Vi gikk selv for Norema denne gangen. Veldig fornøyd. Ingen problemer med høyglans, men nå er jo vårt hvitt da.

    Lykke til med valget.

    SvarSlett
  14. Mye fint å velge i. Har de ikke en del grått på kvick? De er jo nesten like billig som Ikea...

    SvarSlett
  15. Hei!

    Jeg har lidingø fra ikea, og porselensvasken. Har hatt det i 2,5 år nå. er kjempe fornøyd med vasken, jeg har den enkle, og det har jeg IKKE angret på! får plass til å legge ned hele langpanna når den skal vaskes. bade en baby når du pusser opp bad;-) det eneste negative er kanskje at man må være forsiktig med jerngryter,stekepanner, den kan jo sprekke.

    SvarSlett
  16. Kjøp ikke nettoline, lamineringen på dørene løsner etter noen få år.

    SvarSlett
  17. Vi har Ikeakjøkken og er veldig fornøyd!

    SvarSlett
  18. Dere har sikkert kjøpt kjøkken, men nå har de faktisk fått inn Lidingø på Ikea i litt lysere grå, sånn som du ville ha :)

    SvarSlett
  19. Kjøp lys grå nice i Molde på bygginteriør.
    kjempe fin. Finner bygginteriøør AS på facebook.
    Jeg har hvit selv fra nettoline og kjempe fornøyd :)

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)