mandag 11. juli 2011

Vi vil ha atter sol og sommer


Stille på denne fronten da vi har vært på en liten tur til besteforeldre og familie langt opp i nord. Heldigvis fikk vi oppleve litt sol og sommer de dagene vi var der og jeg hadde med meg pc`en så jeg fikk jobbet litt med diverse. Selv om jeg har fri fra jobben som Miljøterapeut i nabokommuene så får jeg ikke fri fra butikken og har mye å gjøre. Etter at vi kom hjem har usb ledningen min vært som sunket i jorden men fant den heldigvis idag så da fikk jeg lagt inn de siste bildene jeg har tatt. Har fått levert forskjellige varer som kom ødelagt og leverandørene ville se bilder og da var det ganske så lurt at jeg ikke kunne få lagt inn bildene og få sendt de.




Trekløveret på båttur mens lille Minilusa ikke ville være med på bildet. Kjekt å være ute på sjøen og fiske :))




 Minilusa og Mr Minimaskulin liker å leke med dukken Anna, men sistnevnte liker mest å bare ta den fra søstra si for å plage henne litt. Ser på bildet at han er ganske så stolt og fornøyd:)



 Litt kjedelig at gummistøvler er årest sommer sandal. Litt fristende å legge inn en syden reise til neste års sommerferie så vi er garantert sol og sommer :)))



Men dagene flyr av sted og selv om vi ikke får se sola så mye så finner vi på noe likevel.
Vi planlegger husbygging og håper at vi får begynt på tomta iløpet av august. Da skal tomta bli gjort ferdig slik at det bare er å så plen og plante ut blomster og planter. Klarer nesten ikke å vente til vi er i gang men samtidig så er det veldig mye å planlegge og bestemme seg for når en skal bygge hus. Vi har bestemt oss for mye, men fortsatt usikker på gulv og kjøkken....pluss mer....


Her hjemme regner det som vanlig og sommermøblene kunne jeg strengt tatt bare satt bort........blir ikke brukt uansett med det været vi har her. Tørkestativet kom i forrige uke men desverre så var nesten samtlige ødelagt under transport. Kjedelig når en har ventet på å få varer og så er de ødelagt når de kommer frem...




Paviljongen kunne vi nesten bare spart oss for å sette opp da den bare står der til pynt :)) Irriterende værstell...... Det eneste solplassen blir brukt til er at ungene står og kaster stein ned på solplassen og vet at de gjør noe de ikke får lov til. De steinene skal foresten bli med meg til nyhuset for disse her har vi strevet for å få tak i så disse skal pynte opp i et eller flere blomsterbedd i nyhagen :))


Leke hytta mangler fortsatt litt  maling og planen var å få gjort det nå i sommer men satser på at vi får gjort det innimellom regnbyene. Håper det blir en småbarnsfamilie som tar over huset vårt så de kan få glede av den fine lekehytta :))


Vi mangler ikke på ting vi skulle ha gjort. Høytrykkspyleren står og venter til vi har fått spylt både rekkverk og platting for nye strøk med maling og/ eller beis. Ikea stolene står og venter på at sommeren skal dukke opp. På trass lar jeg hodeputene henge på stolene i tilfelle sola plutselig kommer susende::))
Da skal nemlig Husfrua donse seg ned i stolen og har ikke tid til å lete etter hodeputa om sola plutselig skulle dukke opp. Egentlig så burde solkremen stå fremme også i tilfelle mirakelet skulle skje, for her trengs det smørning i tjukke lag da Husfrua har veldig dårlige gener for å bli brun men god på å bli rosa.


Imorgen drar vi med henger og lånt bil til Trønderbartbyen for å kjøpe inn div til nyhuset !!
Gleder meg og til helgen blir det Midsund festival og jeg håper flest mulig vil komme innom Øya vår for å få med seg god musikk som folk & Røvere, Tnt , Peer Gynt og vårt lokale band 7små planeter pluss flere flinke musikkinnslag. Thriatlon vil det også bli iløpet av helgen så det er mye å få med seg.
Gleder meg






2 kommentarer:

  1. Så mange fine bilder :)
    Ja været er bare så utrolig kjipt for tiden, og her er dagene laaange for poden som har ferie nå..

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder! vil ønske deg en goood sommer :-) Stor klem!

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)