onsdag 13. juli 2011

Hos skrothandleren og Ikea


Da har vi kommet oss hjem fra en hektisk tur innom Ikea for å se på kjøkken og handle inn litt til nyhuset. Selv om vi brukte 3 !! timer på å sulle rundt på kjøkkenavdelingen og sitte fremfor pc`en for å prøve oss på å sette sammen et kjøkken, så ble vi ikke så mye klokere av det...Derimot så var det bare såvidt vi fikk med oss det vi skulle handle, da det viste seg at alle i trondheim var ute i samme ærend og var omtrent hysterisk etter å få med seg digre esker på de ekle trallene som nesten er umulig å trille fremover....



Lettere overrasket var jeg av at trønderne har vært ute for dette før og av erfaring tatt med seg sine gamle bestemødre for å plassere oppå sine fullastede traller så ikke naboen eller noen andre hysteriske tullinger skulle stikke av med en eske eller to.....
Ja det virket slik :)
 For da vi litt vimete og sløve etter timesvis kluring med kjøkkentegninger på de altfor "suverene" tegneprogrammene de har på Ikea ble vi nærmest overgitt......
Hyllene var TOMME av det vi skulle ha med oss hjem.....og vi som kom med både leid varebil og tilhenger!!!!!
Trønderne bar ivrig på digre kasser og jeg kjente svetten begynte å pipple......hadde vi virkelig kommet hit for så å dra tomhendt hjem?.....tomhendt og tomhendt fru blom......er vel ganske så vanskelig å gå tomhendt hjem fra Ikea? :))




Men vi hadde flaks og en snill Ikea mann kunne fortelle oss at AKKURAT det vi skulle ha hadde de på lageret og han kunne hente det med trucken sin og jeg ble så glad at jeg stilte meg like godt sammen med de tilsidesatte bestemødrene som passet på de overfyllte trallene sine, slik at Mr Fisherman bare kunne springe frem og tilbake med ting vi skulle ha. Jeg turte ikke å gå fra trallene våre når alle andre hadde med seg en bestemor sittende så fint oppå trallen slik at de selv kunne gå uforrstyrret og lete i hyllene uten å dra på de forferdelige trallene.......og med de nesten hysteriske tilstandene så ble bestemødrene perfekte vakthunder. Har aldri tenkt på at å ha med seg en bestemor var ganske så genialt :)


Men overraskelsen var enda større  da jeg tidligere på dagen, på vei til bartebyen kjøpte interiørbladet Lev Landlig og ble så glad av å se en liten notis om Fru Rosas Landhandel ;))) Har ikke rukket å fått laget annonser i noen blader ennå men har betalt råtne summer for at bare navnet mitt skal visest (med mini mini skrift) i en annonse fra en leverandør OG så kom denne overraskelsen her der jeg blir nevnt med liten tekst og et lite bilde :)) Gleden ble stor og abonnement bestillt :)



Var også innom "Skrothandleren" på Ulsberg Motell og fant denne fine boksen!!
Har vært på leting etter en slik lenge og fant den der :) En artig butikk som en kan finne mye spennende om en da ikke har noen som sitter og venter i bilen og som er allergisk mot "skrot"

Boksen skal jeg bruke til å oppbevare plastposer
om du lurte på hva jeg skulle ha den til :)
Sååå fornøyd :)

Soo long

Seee ya :)

Og kom gjerne på Midsund i helga for her har vi festival og stort folkeliv
og Fru Rosas Landhandel skal ha en liten stand :)) Gleder meg :))

1 kommentar:

  1. Ha ha! Fantastisk bra skrevet. ;) Det e itj lett å vårrå trønder. :P

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)