mandag 16. mai 2011

Kjøkken planlegging.......

Vi prøver å planlegge hvordan vi vil ha det i ny huset vårt og det frister litt å velge et Ikea kjøkken. Min favoritt er Lidingø bortsett fra at jeg har egentlig ikke lyst på hvitt kjøkken....
Har hvitt kjøkken nå og det er fristende å velge en annen farge. Har lyst på lys grå og gå for hvite vegger....men vi får se hvilken kjøkken vi havner på til slutt :)



Men Ikea kjøkken er rimelig i forhold til andre kjøkkenleverandører og så er kvaliteten helt grei også.
Men Ikea har frynsete rykte på seg med hvitevarene og blandebatteriene, så der kommer vi til å høre på kjente å kjære sine erfaringer og kommer ikke til å kjøpe det på Ikea.


Men så er det alle de andre flotte kjøkkenleverandørene rundt omkring :))
Drømmekjøkken er en av mine favoritter



Mange fine detaljer og fine løsninger !! Kunne tenkt meg dette kjøkkenet over her i lys grått med en lys/grå/hvit stenplate :))


Bildene fant jeg på nettet når jeg googlet "kjøkken" Gleder meg enormt til vi får et nytt og bedre kjøkken med mange gode løsninger. En skuffe til alle krydderne for eksempel? Blir lettere å finne frem når de ligger så lett og ryddig i en skuffe ))



Vi var hos Sigdal og fikk tegnet et forslag til kjøkkenet vårt. Sigdal er den leverandøren som Hedalm Anebyhus bruker og da ville vi finne ut om det kunne være noe for oss. Vi liker veldig godt Herregård kjøkken i lys grå malt palett og fikk tegnet et forslag ut ifra kjøkkentegningene våre.



Her er foresten en tegning av huset vårt :) Et hus som er tegnet ut ifra Christianborg fra Hedalm og et hus fra NorHus. Vi kommer på forandringer hele tiden så nå må vi snart bestemme oss :) Vurderer å ha dobbel verandadør på det lille utbygget istedet for en enkel dør og noen få andre små forandringer.



Men snart så er det for sent med å gjøre forandringer uten at det blir ekstra kostnader så det gjelder å være sikker på hvordan en vil ha det :)) Men det er ikke så lett å se alle løsninger heller og ikke så lett å se hvordan det kommer til å bli.




Her er noen dårlige bilder av slik kjøkkenet vårt kan komme til å bli om vi velger Sigdal kjøkken, men fargen på tegningene stemmer ikke med den gråfargen vi vil ha og så hadde ikke sigdal så lys stenplate som jeg kunne tenke meg så da ble det sort benkplate vi valgte ut på denne tegningen. Og den vasken i sort var bare så fin!! Fristende å velge sort benkplate pga vasken :)) Men vi får se....fortsatt god tid å bestemme oss på :)



Vi valgte å gjøre avstanden på vinduene smalere for å få plass til flere skap, så vi får høre med hedalm om det går bra, for visst ikke så må vi tenke ut en annen løsning på kjøkkenet.



Også litt usikker på hvor vi skal plassere kjøkkenøya..


Fikk bare disse tegningene men skulle gjerne hatt et skikkelig bilde av grua...litt usikker på om vi skal droppe kjøkkenøya og heller ha en kjøkkenbenk som går ut fra veggen ved vaskeromsdøra....så jeg skal få kjøkkenet tegna flere ganger tror jeg før jeg klarer å bestmme meg :))


Men fortsatt fristende å gå for et Ikea kjøkken......vi får se :))






11 kommentarer:

  1. Hei, vi pussa opp i høst og kjøpte kjøkken fra kvandal, flotte 80 cm brede skuffer er helt suverent. Vi valgte fargen som heter elfenben da vi ikke ønsket ett sykehushvitt kjøkken. Jeg har lagt ut bildene av oppussingen på fb. Vi er kjempe fornøyd enda vi :)

    SvarSlett
  2. Spennende med kjøkkenplanlegging :) Selv har jeg Sigdal Herregård i NCS 4000 og er strålende fornøyd :)

    SvarSlett
  3. Takk for tips :))) De bildene har jeg lyst til å se :) Har lyst på noe annet enn helt hvitt jeg også men usikker på fargen om vi kjører ikea.....

    SvarSlett
  4. Elsker kjøkken tegninger. Kunne godt ha levd av og tegne kjøkken for andre ;)
    Har sett noen flotte IKEA kjøkken. Det greie der er at du kan liksom driste deg til og skifte innredningen etter noen år om du vil. Jeg (vi ;)) har JKE heltre eik kjøkken innredning som kostet maaaange tusen. Jeg føler at jeg kan aldri skifte den. Selvfølgelig, blir jeg lei nok, så kan jeg vurdere det, men det vil sitte langt inne. Men når det er sagt, elsker jeg den innredningen, og se ikke for meg at jeg blir lei den snart. Alt er greit. På en måte angrer jeg på at jeg ikke har hvitt kjøkken, men på den annen side er jeg glad at jeg har den jeg har ;) Komplekse saker, hehe. Nå når jeg lagde meg en kakebod ved siden av kjøkkenet, tok jeg hvit innredninge der, så har jeg litt og skifte på ;) Lykke til med utvelgelsen din ;) Det er gøy, gøy, gøy ;)

    SvarSlett
  5. Jeg tror Ikea-kjøkken er mye bedre enn sitt rykte. Det stemmer også at flere rørleggere nekter å sette opp blandebatterier fra Ikea. Håper dere finner et kjøkken dere vil trives med. Selv har jeg hvitt kjøkken, profilert høyglans her i Spania og profilert HTH hjemme. Benkeplaten er i sort granitt med mye skimmer og er kjempefin, men angrer på at jeg ikke tok lysere her i Spania, for her har vi maur som er umulig å se på det sorte. Lykke til med valget.
    Klem fra Kirsten R.

    SvarSlett
  6. Så spennende med husplanlegging. Og kjøkkenet er den viktigste planleggingen og trenger nøye planlegging.
    Lykke til med planleggingen og ønsker deg en flott nasjonaldag:))

    SvarSlett
  7. Du kan sjekke ved en fossline fohandler. Flere av dem i Møre og Romsdal, fine kjøkken og god kvalitet. Og blir produsert i Sør-Tr.lag.
    Og de har en benkeplatefabrikk med heltre og laminatplater i mange forskjellige varianter.

    SvarSlett
  8. Vi holder på å pusse opp kjøkkenet nå. Det er neeeeeesten fiks ferdig! Skal bli en drøm! Vi valgte Lidingø fra Ikea, men kjøpte hvitevarene på Expert, blandebatteri av en rørlegger, knottene fra Hjem&Villa, og vask og steinplate av Mestersten;)
    Ta en titt. Jeg har også hørt at hvitevarene fra Ikea ikke er noe å skryte av, heller ikke vaskene!

    Det blir spennende å følge med videre her inne.

    klem

    SvarSlett
  9. Spennende med kjøkkenplanlegging ja! Og vanskelig å vite hva man skal velge! Jeg driver også å tenker på hvilket kjøkken vi skal ha i det nye huset vårt. Og tenker det samme som deg, at det hadde vært fint med noe annet enn hvitt, og jeg liker også det gråe kjøkkenet fra Sigdal :) Flotte bilder du har funnet! :)

    SvarSlett
  10. Flotte bilder. Har IKEA kjøkken og er fornøyd med det. Har hvitt for det er enklest å matche med andre farger. Man kan lettere bytte farge på vegger og annet inreriør. Spennende å høre hva du bestemmer deg for.

    SvarSlett
  11. Så spennede. Vi er i samme fasen med planleggingen og bygging også. Vanskelig å bestemme seg for kjøkken, men plutselig må en bare bestemme seg. Lykke til med valget, det blir sikekrt bra uansett.

    Jorunn

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)