torsdag 24. mai 2012

FlakseRosa slår til igjen....

Det er TORSDAG 
og fast åpningsdag hos Fru Rosas
Og selvfølgelig MOLDEKAMP...
Men jeg får heie på molde hjemmefra idag, men 
ungene skal selvfølgelig på kampen :)
Men "flaksen" slutter ikke der....



Igår hadde jeg en ULTRA effektiv dag....
Først med pakking og sending av varer til kunder som venter...
Så innom vår lokale byggevareforretning for å kjøpe maling til Stabburet...





Klarte å gjøre alt ferdig med pakking og handling av varer til kl 12...
Ungene var plassert hos mormor....
Hadde 2 timer på meg å male til jeg skulle videre på min andre jobb...
Kjørte ned til huset vårt...jada...gammelt bilde...
Og nederst i bakken stoppet jeg da det var så mange biler som stod parkert fremfor
huset...
DET var nemlig full aktivitet
 på TAKET igår...for å få lagt på stein og forhåpentligvis 
få tettet alle hull....


Jeg lesset ut av bilen ...malingen til gulvet på stabburet...
og RØD maling som blir fargen på stabburet vårt...
Sprang ned i full fart og tok fatt på å male gulvet...




Glemte fotoapparatet..så dette er gamle bilder fra stabburet....
Nå er vinduslister kommet opp
og gulv lagt....


På sponveggen kommer en flott tapet fra Pip studio
og døren kommer på plass imorgen...
Trappa...har også kommet opp...
usikker om den skal males hvit eller grå...




Gulvet ble malt på i 2 timer...
Hadde mobilen på ALARM slik at jeg ikke skulle"gleme" av tiden for å rekke ferjen til min andre jobb...
PLUTSELIG hadde det gått to timer...med både skravling med folk som kom innom...
og maling av gulv...Så når mobilen ringte var det bare å springe som en tulling opp til bilen som stod parkert i  bakken...Hadde planlagt litt "ryggetid" da Fru Rosa er halvveis farlig bak rattet når det er snakk om rygging...så dette skulle gå bra....
Har ennå til gode å skade noen...
men har klart å bolke bilen et par ganger....
og ja...HVA tror du skjedde ?
Godt med 2 minutter ekstra tid...


Jeg hadde selvfølgelig glemt at jeg hadde lempet
 ALLE maling spannene ut av bilen
 DA jeg parkerte bilen..
Og Vips....så med en liten FlakseRosa manøver....
rygget jeg over titals liter maling....
Snekkerne oppå taket hoiet og lo...


Og Fru Rosa klarte igjen...
å gjøre noe som ikke så mange andre
har klart...:)

og så får vi håpe at malingen forsvinner ...
og det helst fort  ;) Kom heldigvis ikke maling på bilen...
men over 20 liter maling rant fint utover veien og nedover bakken....
Føler meg noe unik ;)





Og siden det IDAG er siste Torsdag og åpningsdag i 
butikken i kolbeingjerdet. Kjører jeg 25% på hele 
butikken....men rabatten gjelder ikke på bestillingsvarer og allerede nedsatte varer...


Hjertlig velkommen :)
I helgen blir det flyttekalas og 
forhåpentligvis er vi ferdig innflyttet neste uke :)












3 kommentarer:

  1. Fantastisk! Ha ha takk for at du får andre til å le! (Selv om det er stygt å le av andre. ;-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda....synes det er passe komisk...men ikke uventet meg ;) blir et minne i en god stund fremmover den malingsflekken nå ;) ikke akkurat lite med over 20 liter maling heller :)

      Slett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)