torsdag 20. september 2012

Flere bilder fra nyhuset. Nå nærmer det seg :)


Skal en bygge nytt eller kjøpe brukt?
Jeg skal være ærlig og si at jeg har mange ganger
iløpet av dette året her
tenkt mange ganger på at jeg skulle ønske huset vårt som
vi bor i hadde vært litt større, så hadde vi sluppet alt styret med å bygge nytt!!






uflaksen har ikke latt vente på seg....
og jeg forventer nesten at det skal skje mer uflaks for hver dag ;)




Kjøkkenet er snart klart....
Bortsett fra at vi har ikke så veldig lyst å ha 
en benkeplate med TO stk LAMINERTE fluer...
slå den !!
Har du hørt om eller sett noe sånt før?
Kanskje vi bare skal beholde den så har vi en
 ekstra spesiell kjøkkenbenk....



Jada...en flue ligger der presset flat i lamineringen 
med vingene brettet ut...i vår benkeplate...!!



Nå begynner alle rommene å bli ferdig.
Mangler listing som snekkerne kommer på mandag for 
å begynne med. 
Her er rommet til minstemann...





Tapet fra PIP studio. 
Kan bestilles hos Fru Rosas Landhandel



Rommet til minstejenta, men siden vi har aupair, 
så skal hun ha dette rommet og så skal tvillingene fortsatt dele rom. 


Vi hadde et mål om å prøve å tapetsere selv, så her er enda et budsjettsprekk...
Den store gleden med å bygge hus er at du får så stort lån at slanking kommer helt av seg selv. 
Neste sommer er jeg sikkert ikke til å kjenne igjen...
sylslank sylfide pga for stort lån :)



Tapeten på stua er lys grå...
trodde den ble mørkere enn dette, men men...
helt greit å ha en nøytral tapet på stua så en ikke blir lei for fort...


Igår begynte de å flislegge gangen..
Den ble ferdig også :)
Litt derfor at snekkerne skal vente med å komme til 
mandag så de ikke kommer hit når gangen er flislagt.
Vi valgte fliser fra Right price tiles...
Disse er 60x60 og har en mellomgrå farge. 



Gulvet på lillebadet er ferdig flislagt :)
Her kommer det baderomsplater på veggene.
Takstmannen vi har snakket med anbefaler baderomsplater, for 
de viser med en gang om det er vått på veggen bak, mens fliser skjuler sånt og 
veggen bak kan råtne helt før en oppdager skaden...
Badet vårt i gamlehuset er og blir mye finere enn badene i nyhuset...
DET er fordelen med å kjøpe brukt...da kan du ta rom etter rom og bruke mer penger på 
hvert rom. Vi har marmor på badet  i gamlehuset...
i nyhuset måtte vi gå for billige løsninger...




Kjøkkenet mangler bare listing...taket er ferdig :)


Rommet til storebror !!
Tapet valgte han selv, tøffingen vår:)



Kontoret mitt mangler bare listing...
Her skal jeg ha hengelås på døra og sitte 
uforstyrret når jeg skal jobbe på pc :)




Tapeten er fra PIP såklart og er bare råfin!!
Detaljene på tapeten kommer ikke skikkelig frem på bildet, men 
skal prøve å få tatt bedre bilder en annen dag.




Lekerommet/tv rom / gjesterom
Her mangler listing og så er det ferdig :)





Om en måned er vi kanskje inne i huset :)
om ikke mer uflaks kommer snikende...

Idag skal vi skru opp vaskeromsinnredning :)


Og jeg blir å finne i, eller ved siden av stabburet 
fra kl 15 til 20 idag.
Håper du vil ta deg en tur innom :)



~ Ann Elin ~





10 kommentarer:

  1. Så spennende å følge - dette blir SÅ fint. Håper dere slipper flere "uhell". Lykke til videre - fra en som har vært der. Klem K

    SvarSlett
  2. Nå begynner det virkelig og ta form. Så spennende :) Gleder meg til å se det ferdige resultatet. :)
    Ha en fin dag
    klem klem

    SvarSlett
  3. Så utrolig flotte tapeter... De må du gjerne legge ut flere bilder av, og kanskje link til hvor du har funnet dem? Utrolig vakkert. Nå tenker jeg du gleder deg veldig til å komme inn. :)

    Hilsen
    Liss Waldenstrøm

    SvarSlett
  4. Spennende med nytt hus da :) men skjønner at det er mye jobb.. Og kjedelig med uflaks da..

    Men det blir nok kjempebra! :)

    SvarSlett
  5. Åååå dette blir sååå lekkert! Gleder meg til å følge med videre. Har du noen nærbilder av den vakre kjøkkeninnredningen din? Hvor er den fra?
    Kjipern med flue-press, så rart! HVa i huleste gikk galt i produksjonen? Og hvor ble det av kvalitetskontroll?

    Just LØØØVE alle de nydelige tapetene - også særlig den fra PIP - min favoritt :) Og den siste kule maed påtegnede møbler! KULT! Hvor er den fra??

    Dette blir lækkert!!


    Hilsen en sylfide her også, hater stort banklån... grr.... men så MÅ vi jo bli ferdige også! urk!

    SvarSlett
    Svar
    1. kjøkkenet vårt er fra MONTER.Tapetene er bestilt fra Fru Rosas. Kjøkkenet kommer opp iløpet av få dager så da skal du fåse nærbilde:)

      Slett
  6. Gurimalla så flinke dere har vært, det er blitt såå utrolig fint :)
    Må jo le litt ang denne flua da :))) Regner med den blir byttet ut uten noe problem :)
    Knallfine tapeter i alle rom !!

    Gleder meg masse til du har møblert og ting er på plass :)))

    Ha en fin dag videre

    KLEM
    Heidi

    SvarSlett
  7. Flue i kjøkkenbenken, hallo?!?! Er det virkelig mulig? Det må dere da selvfølgelig reklamere på og få nytt!

    Lykke til videre i prosessen! Var der selv i fjor, så jeg vet litt om hva du går i gjennom nå! Masse sympati fra meg...

    SvarSlett
  8. Flue i kjøkkenbenken, hallo?!?! Er det mulig? Det må dere selvfølgelig reklamere på og få byttet ut!

    Lykke til videre i prosessen! Var der selv i fjor og vet sånn noenlunde hva du gjennomgår nå! Masse sympati fra meg...

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)