fredag 2. juli 2010

Hilsen fra Kreta del 2 :))

Jada jeg vet det....Sette seg ned paa en nettkaffe naar en er
paa ferie er bare saa teit:))
Og jeg er en av dem som synes det er nesten latterlig tragisk naar
folk reiser paa ferie og saa virker det som om de er veldig opptatt av
aa oppdatere statusen sin paa facebook...
om hvor fantastisk fint de har det paa tur:))
Hvor varmt det er osv...
Greit naa har ikke jeg skrevet status paa facebook
 om hvor fint vi har det,
men derimot saa gaar
Frua paa en nettkafe og blogger!!




Hehe...nesten litt komisk:)) ..
Men....skal en melde hjem hvordan en har det saa er det vel "bedre"
aa gjore det paa skikkelig vis som
aa blogge om det enn aa skrive skryte statuser paa facebook:))
Eller saa kan jeg bare innroemme at jeg bare trengte aa gaa meg en tur...slippe
aa hoere ungene krangle om alt og ingenting...
og bare sette meg ned paa kafeen og kose meg mutters alene
med en kald cola:))


Var innom Old Village her i Platanias igaar og dit skal vi tilbake igjen:))
Veldig flott utsikt over havet og byen...
og saa slipper vi aa hoere all biltraffikken som suser forbi i gatene her hele tiden..
Platanias er ikke akkurat saa barnevennlig med all den trafikken i gatene...


Fortsatt saa synes jeg det er litt komisk at saa mange her paa Kreta kan norsk
Igaar tok vi taxi...og akkurat bil kulturen her er kanskje ikke akkurat som hjemme...
Og taximannen kunne saa klart snakke litt norsk:))
Bannet til og med paa norsk naar han maate svinnge
unna en mann som aapnet bildoren akkurat i det vi kjoerte forbi..







Naa maa jeg finne gjengen min som sitter
paa nabopuben og skal se paa kampen mellom
Brasil og Nederland:))


Kommer plutselig tilbake:))
Takk for at du orket aa lese:))


Hilsen Fru Rosa
som bokstavlig talt er rosa i disse dager:))

3 kommentarer:

  1. Det er ikke akkurat sånn at det er så mange kretere som snakker norsk,men Platanias er jo en typisk turistplass hvor mange nordmenn reiser til.Kelnere og taxisjåfører er flinke til å lære seg noen ord så de kan sjarmere gjestene:)Hvis en drar litt opp i fjellene og til mindre landsbyer opplever du det egentlige Kreta.Men sola og havet er vel bra,uansett.Hilsen bloggløs leser som bor deler av året i vårt lille hus i en liten landsby hvor alle bare snakker gresk.Forsatt god ferie til deg.Jeg har vært hjemme i Norge i hele juni,men mandag går turen sørover igjen:)

    SvarSlett
  2. Hihi:) herlig å få en liten sydenoppdatering da:)

    kooooos dere masse:)

    Klem Ea

    SvarSlett
  3. hehe...herlig innlegg, Fru Rosa! Vet, du...jeg har heeeelt glemt bort å gratulere deg med 1.plassen hos NIBs stilleben konkurranse enda jeg stemte på deg også...shame on me!! GRATULERER SÅ MASSE, bildet ditt var kjempefint og så gøy det måtte være å vinne, for det var utrolig mange og flotte bidrag som var sendt inn. Kos deg videre i ferien!! Klem fra Jorunn

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)