lørdag 21. august 2010

Fikk en overraskelse i posten idag og så var det alt det jeg skulle gjøre da...

Dette kom i posten idag:))
Mye å tenke på når en starter opp for seg selv,
og det å kjøpe stempel...hadde ikke jeg tenkt på:)
Men derimot så har Mr Fisherman... mannen min tenkt på det,
og bestilt 2 stk i forskjellig størrelser og farge:))




Så nå kommer jeg til å stemple det ene og det andre:)


Ellers så føler jeg at *må gjøre* listen min bare vokser og vokser...
og jeg får ikke gjort halvparten av det jeg føler jeg burde ha gjort..
Slik som lekehytta til Minirosa....Den skulle få nytt tak....
det var ikke akkurat jeg som hadde tenkt å gjøre da.....
sååå handy kommer jeg nok alldri til å bli....
eller har ikke lyst til å bli heller:)
Noe må man da kunne bruke mannfolka til :))

MEN her i gården er det jeg som er "malermesteren",
så alt som desverre må malest, er det jeg som må gjøre..
DET er nemlig det værste Mr Fisherman vet,
så da må visst det bli min jobb...
Så lekehytta har fortsatt ikke blitt malt innvendig...
Spørst når og hvor jeg skal få tid til det da...


( Legg merke til jungelen av bringebær som har vokst opp fra sandkassa til ungene...uff....når skal jeg få tid til å ta det da? )

Og så skjer det alltid ett eller annet som ikke er planlagt,
sånn som natt til i går ble taket på paviljongen vår ødelagt..
Det har kommet noen irriterende floinger her i det siste og
det er så kjedelig når ting som står ute blir ødelagt...
Tror ikke taket kan fikses heller....irriterende kjedelig...


Plomme treene våre er fulle av plommer og enkelte greiner ser ut som
om de vil knekke av fordi de er så tunge...
Så nå er det ikke så lenge igjen før jeg har litt for mange kg plommer
å plukke....Ifjor fikk jeg hjelp av noen som ville ha plommer selv til å lage sylte osv
Og om det er noen som vil ha i år også så er det bare å komme:))



Rips og solbær har vi også nok av, men det bruker jeg å fryse ned
så jeg har til å lage saft eller dessert osv til senere.
Syns det er veldig godt med rørt ripsbær og vaniljekrem:))
men med masse sukker så det ikke blir så surt:)



Både solplassen og verandaen skulle hatt seg et strøk med maling
og oljebeis eller hva det nå heter, men som vanlig så får jeg bare utsette
det til neste år....



Idag fikk jeg også kataloger i posten fra en ny leverandør og der får jeg bestilt
sånne kranser:)) Jeg kjøpte min nå i sommer og har planer for å bruke den både med julepynt
og ellers i året kan den enten bare henge som den er....eller så er det stilig å feste
fine porterett bilder av noen du er glad i ....eller feste tøffe vintage bilder på...
eller hva du måtte finne på:)) Denne er 80 cm bred og tar litt plass, men kjempetøff da:)
Satser på å ta de inn i to størrelser. Så det blir denne og en litt mindre..



Det er mye jobb med å starte butikk og jeg må si jeg er usikker på
hvor mange av hver vare jeg skal ta inn osv :))
Smaken er som baken er vel et småteit men faktisk beskrivende uttrykk å bruke:))
Noe liker jeg og noe liker andre og så var det å
finne ut hva som kanskje akkurat du har lyst på:))
Men jeg koser meg innimellom all jobbingen
 og håper jeg får det til:))

Nå må jeg ut og  se på at Mr Fisherman
henger opp hyller til meg inne i butikken :)))
Mer varer kommer i midten av september,
så da håper jeg at alt er i orden og at nettbutikken
har åpnet også:))

Men det er bare å ta kontakt og jeg har allerede
tatt imot flere bestillinger allerede, så om det er noe du har lyst på
så send meg en mail på frurosashjem@hotmail.no eller
skriv melding på tlfnr 41573840.


Har dere andre bloggere også problemer
 med å kommentereandre sine blogger?
Jeg har flere ganger nå ikke fått kommentert
på forskjellige blogger...får beskjed fra
blogger om at noe feil skjedde.....
flere som har det problemet?

Så Lykkelise, jeg har prøvd å svare deg på bloggen din idag, men
får ikke lagt inn kommentar...Håper du leser dette :))












6 kommentarer:

  1. Hei! Kjempefin side du har;)
    Har funnet ut at når det er problemer med å publisere en kommentar på en blogg, hjelper det ofte å gå innom forhåndsvisning for å få frem koden som må skrives inn.

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Her ble kommentaren publisert etter forhåndsvisning og så igjen "legg inn kommentar". Kode kom ikke frem.

    SvarSlett
  3. så morsomt, jeg kjenner også til den listen som vokser og vokser...

    SvarSlett
  4. Så langt du har kommet med butikken da.. spennende altså!! Skal du ha nettbutikk og eller blogshop? Følger med jeg vettu. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Hei hei :) Jeg kjenner meg igjen i det og måtte ta ting til neste år. Det sies her hvert år også! Tida strekker ikke til til alt man har lyst til også er vi litt kosemumser og hopper over litt innimellom og gjør det vi har lyst til i stedet!:)

    Skal du starte butikk? Så gøy! Og klokka på bilde var nydelig! Det er sikkert ikke lett og vite hvopr mye man skal ta inn, men det kommer du sikkert fort inn i tenker jeg !:)

    Lykke til :)

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder du tar:) så tøff du er som starter egen butikk da håper det går kjempebra
    Hilsen bloggelise

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)