tirsdag 27. desember 2011

Tenke på noe annet :)


Etter gårsdagens deprimerende syn, så er det ikke annet å gjøre å tenke på andre ting og bare håpe at det går bedre på neste forsøk. Har før JUL allerede tenkt på neste års nyheter og bestillt inn mye nytt til 


Var allerede veldig tidlig ute og bestillte inn omtrent alle NYHETER fra green gate men en gang nyhetene ble lagt ut for bestilling, så allerede i januar skal det være på vei inn til Fru Rosas :)
Godt å ha noen GLEDER å se frem til etter Dagmars sure besøk.


Den nye Stabburbutikken til Fru Rosas Landhandel blir desverre utsatt pga at orkanen rev ned huset vårt og vi må derfor vente med å sette opp stabburet. Det er fordi de trenger plassen rundt huset når det skal settes opp igjen....men vi får håpe at når vi kommer igang igjen 2 januar, så vil det går fort fremover. Ble oppringt av Hedalm Anebyhus idag og de lovet oss at vi skulle bli prioritert etter nytt år og jeg håper DE virkelig setter inn alt de har av ressurser så vi ikke blir såå mye  forsinket med husbyggingen. 




I januar skulle vi egentlig sette opp stabburet som skal fungere som både butikk/showrom og lager for nettbutikken Fru Rosas Landhandel.no men fordi  hersens Dagmar kom på besøk så blir det bare å finne på andre ting i januar....Noe jeg skal bruke tiden på er å finne mye nytt å bestille av nyheter :)



Gleder meg til denne tøffe gulvklokken kommer inn på lager :)
Og så fungerer den som brevholder også....
helt perfekt å ha på kontoret, for den som har mye papir og holde orden i. 
Kommer med priser når jeg får varene inn på lager. 



Siste julen i gamlehuset , ble litt komitragisk ....da jeg hadde store planer om å ta bilder av hjemmet vårt når det "endelig" var ryddig og alt av pappkasser og varer hadde blitt ryddet bort og alt av bevis på at jeg driver en liten nettbutikk var fjernet fra åstedet....ja....for nye lesere så driver jeg nettbutikken www.frurosaslandhandel.no og det blir mye jobbing hjemmefra.......så gikk plutselig julaften uten at jeg fikk tatt noe særlig bilde...for med fire små som er ivring på å få pakket opp gavene sine, så tok vi litt for lite bilder på selve julaften....


( green gate som kommer inn på lager til Fru Rosas Landhandel.no i løpet av januar februar)

og på første juledag var jeg på jobb (må jobbe ved siden av selv om jeg driver for meg selv) og kom hjem noen timer tidligere enn vanlig for at jeg skulle slippe å bli landfast siden ferjene skulle legge stillt pga orkanen Dagmar som kom på en liten visitt....og DET resulterte i at vi måtte være føre var og bære inn alt av stoler, leker, tørkestativ, potter og kar som stod ute og som kunne bli tatt av vinden om vi ikke sikret det....
SÅ da ble plutselig stua full av alle hagemøbler og alt vi hadde stående ute....koselig ja...og veldig veldig veldig koslig å ta julebilder da liksom :/....
Får prøve på nytt en annen dag og få det ryddig og koselig her igjen :)
Nå har jeg heldigvis fri fra jobben i nabokommunen og kan heldigvis bruke tiden på å tenke ut gode romjuls tilbud i butikken...
Huset som ble revet ned av orkanen skal bli bestillt nytt 2 januar og Hedalm sa de skulle prioritere oss etter nytt år og satse på å ikke bli særlig forsinket.....vi får håpe det ....og så får vi håpe de setter opp et hus som skal tåle en ny orkan når den tid kommer :)





1 kommentar:

  1. Utrolig trist å lese om huset deres,
    krysser fingrene for at de er i gang igjen rett etter nytt år som lovet!
    Gleder meg til å bruke gavekortet jeg vant hos Har en drøm... tror nok det muligens blir greengate ja ;)

    Juleklem Karianne

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)