mandag 23. juli 2012

Bare 3 dager igjen!!

Nå nærmer det seg sakte men sikkert
åpningsdag i stabburet og MYE gjenstår å 
gjøre, men jeg har noen dager på meg så satser på 
å bli ferdig til førstkommende torsdag kl 12 :)
Jeg har fått inn varer fra Mathilde M. vet det er
flere som venter på varer derfra, 
så jeg får ta noen telefoner 
imorgen og si ifra at det har kommet :)
Har hatt det noe hektisk den siste tiden, men håper alt går
mye bedre når alt er klart i stabburet.
Om DU venter på svar enten på sms eller 
epost så vær så snill og bare send en gang til :) For det er 
ikke det at jeg glemmer å svare, heller at tiden ikke strekker til.
Det har vært en tøff og hard periode med flere måneders stengt 
butikk pga bygging av stabburet, men håper at alt ordner seg nå når vi 
er ferdig innflyttet og klar til åpning. 




Og så noen bilder fra huset !
Her er litt av veggen mellom badet nede og kontoret 
kommet opp. Har ikke helt bestemt oss for hva 
vi skal ha på veggene inne på dette badet, men 
må snart bestemme oss :)



Her er veggen mellom kjøkkenet og stua og her blir det dobbel dør imellom. 


Nå er brannmuren kommet opp ( noe den ikke var på bildet)


 

Soverommene i andre etasje har fått opp 
sponplater og panleplater. 
Nå er det bare å vente 
til taket kommer levert i uke 33





Jeg anbefaler alle som skal bygge å ha en utenforstående 
fagperson sammen med seg når en skal se over kontrakten
før den underskrivest. Både for å se på tegningene og kontrakten på 
hva som følger med og ikke.Det er meg litt rart at byggefirmaer ikke
informere kunden mer om innlysende valg som å sette inn et frostet vindu på badet, 
om det skulle ligge slik til at det er innsyn...
Hva som er best å plassere toalett, vask og dusj på badet...
og lignende...og mange andre vesentlige ting.
Som kunde tror en at en vil få råd og veiledning, men man må faktisk 
vite mye selv. Som med oss så skulle vi kle veggene i andre 
etasje med enten spon eller panleplater, men kun innerveggene.
 Snekkerne skulle ta ytterveggene. Vi tenkte ikke noe over dette 
da vi skrev under kontrakten, men nå stod vi der og kunne ikke 
kle veggene før snekkerne hadde tatt ytterveggen...noe de ikke prioriterte, 
da de måtte bli ferdig ute først..
Derfor har vi gjort det selv og i mundtlig avtale med
 Hedalm om at snekkerne kan gjøre i gjengjeld og ta listene isetdet.
Jeg vil også tro at hadde vi hatt en ekstern byggeleder som vi hadde innleid til 
jobben, så hadde han gjort en bedre jobb i de problemene som dukket opp 
hos oss. Det blir sagt at det kommer til å bli lovpålagt å ha en 
utenforstående fagperson til å følge med på husbyggerprosessen. Om det 
blir vedtatt så tror jeg jammen det vil lønne seg for husbygger. 

Hva tror du?


~ Ann Elin ~




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)