lørdag 6. mars 2010

Fru Rosas bytur....

Det å bo på bygda kan være nokså underholdene....
Det har seg nemlig slik at vi bor uti hutti heita slik Dronninga selv sa det da hun satte sine bein her...nærmere sagt ei lita øy uti havgapet der vi må bruke ferje for å komme oss over til fastlandet for å sosiailisere oss blandt andre folk...
Uten å fornærme noen, så er det vel bare de få innflytterne som bor her som ikke er i slekt med oss...for her er nemlig ALLE slekt med alle...omtrent...

Og alt DU gjør eller ikke gjør så må du bare regne med at NOEN vet...og Noen her vet faktisk det meste...det er nesten fantastisk å tenke på , for de vet nemlig ting som DEN det gjelder ikke vet selv engang...og det er veldig fasinerende egentlig...
Og nå var det min tur.....for nå skulle HUSFRUA på bytur....og da er vi som bygdafolk flest flinke i å spørre hverandre om tjenester....


Så da det "kom ut" at Fru Rosa skulle på bytur så fikk jeg et spørsmål om jeg ikke kunne hente noe for ei dame på en butikk i byen.....en butikk som selger sånt som Husfrua her er veldig flink i å handle:)) så ja da...jeg svarte ja at det skal da nok kunne la seg gjøre.....


Der og da jeg svarte JA så var egentlig planen å stute bilen full av unger...pluss ei i framsetet på bilen......og med bilen full av unger OG tvillingvogn, så er det ikke så god plass for Fru Rosa å handle....noe som sikkert er nøye planlagt av Mr Fisherman....for han nekter nemlig å gå til innkjøp av minibuss.....Har nok sine årsaker i Frua sine lyster på shopping....


Men det ble heldigvis ingen bytur med ungene på slep....derimot så ble det en ungefri raserfart-tur...der all shopping måtte gjøres i ekstrem sport tempo...
Jeg "husket" selvfølgelig på at jeg skulle ta med meg noe "lite" hjem til denne dama som spurte så pent....

Men da Fru Rosa vimset inn døra på butikken så var det første hun fikk høre at det hadde kommet inn flere bestillinger fra fru Hyggelig dame...pluss fra en dame til.....så før Fru Rosa klarte å komme seg til hektene så var det bare å innse...at her ble det ikke mye plass til handling...."BARE" 5 kasser skulle pakkes inn i bilen....og det var FØR Fru Rosa begynte på sin ekstrem sport i handling.....

men vi kom oss helberget hjem...som vi sier her ute...og jeg rakk å presse inn denne kaninen her fra plantasjen også:))


Men det artigste av alt var at jeg igår fikk høre fra en annen hyggelig mann her ute på øya(for det bor omtrent bare hyggelige folk her ute...)....at dama hans hadde vært i byen ...et par dager etter meg.....og hadde vært innom samme butikk, men der hadde de nesten ikke noe igjen.....for der hadde Fru Rosa vært på ferde og plukket ut alt det fine de hadde:)))



Haha... Hadde de bare visst....mesteparten i bilen var faktisk ikke mitt:))

Det er dette som er så herlig med å bo uti huttiheita:))

3 kommentarer:

  1. Så utrolig stilig kanin! Den hadde passet perfekt her også... ;) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Haha! Du skriver så utruleg godt. Kjenner meg svørt godt igjen. Me bur òg på ein liten stad. Ei lita bygd der alle kjenner alle, og heile tida veit kva alle gjer. Personleg syns eg dette er ein bra ting :)
    Du gav meg dagens latter! Tihi. Ser form meg den fullpakka bilen din ;)

    SvarSlett
  3. Herlig !! Som innbygger i eit lite samfunn kunne eg kjenna meg igjen ja !! Hehe

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)