lørdag 26. mars 2011

Årets begivenhet nærmer seg med stormskritt

Siste helga i april er det nemlig det årlige brukt og antikk markedet i vikingskipet .
Så lørdag 30 april og søndag 1mai er det bare å møte opp på vikingskipet :)
Dit skal ihvertfall jeg!! Og jeg gleder meg veldig :) Hotell er også bestilt. Coop Hotelkupp er genialt!! En helg til bare 1500kr er ikke å forakte og faktisk veldig billig for en hel helg med frokost  :)





Håper vi finner mye fint  :)) Første året vi var der var våren 2004 og etter det har vi vært der nesten hvert år:)) Første gang vi var der kan du lese om HER . Har hatt en tendens til å ha litt uflaks når jeg har vært i Hamar......Det ene året ble syk og måtte ligge på hotellet mens de andre dro til vikingskipet. Ifjor klarte jeg å kaste mobilen i en stor søppeldunk utenfor inngangspartiet til et kjøpesenter.......det typiske var at jeg kastet tilfeldigvis en ENORM bæsjebleie og mobilen ble uheldigvis med ned i søppeldunken.....Det har jeg skrevet om HER. Skal bli spennende og se hva Frua kan finne på i år :)




Syns nesten det var mest å finne første gangen vi var der, og at utvalget bare har blitt dårligere for hvert år....men det er uansett MYYYE å se :)  Og ikke minst mange stander med mange gamle og unike skatter !!
Bare se kartet over vikingskipet :)Ikke rent lite stander som vil være der :))





Men tror kanskje det ikke var sååå mye der ifjor, så det kan være at kartet viser hvor mange det er plass til.....men håper det blir mye fint å finne i år :)))





Mens vi venter på en annen stor begivenhet som skal skje i år, nemlig å få komme igang med husbygging, så prøver vi å finne ut hva og hvordan vi vil ha det i ny huset vårt :) Har bestemt oss for å ha kakkel ovn. De holder på varmen lengst og bruker minst ved. Nå når vi har bestemt oss for å virkelig satse på en klassisk kakkel ovn, er jeg litt usikker på hvilken vi skal velge..





Om det blir den runde så blir det denne over her med krone på.



Men så er de litt fine disse her også....




En annen ting som jeg vet jeg vil ha er disse flotte flisene fra historiskefliser.no
Vaskerommet og kanskje badet vil mest sannsynlig få fliser herfra:)


Så klassisk og fint :)




Mange fine mønster å velge imellom og jeg likte den turkise under her også men fant ingen illustrasjonsbilder med de flisene. Spent på om de er like fine i virkeligheten.....




Nå må du huske å stille klokka EN time frem inatt :)))








4 kommentarer:

  1. Det hadde vært noe det.....men skal til Bergen helga etter....så sukk.....får bli senere en gang.....men vil ha oppdateringer da!!!!

    SvarSlett
  2. Hei :) Så utrolig flott at du sa i fra om markedet i skipet, det er jo absolut noe å tenke på ja, hmmm lurer på om jeg får lurt med meg gubben på det, da må jeg vist lokke med barnefri helg på hotel, for han er desverre ikke så interisert i interiør å slikt. Så artig med planlegging av nytt hus da, skjønner godt du er usikker ang de kakkel ovnene, de er jo så flotte begge to, holder kanskje en bitteliten finger på de som er firkantet, men vanskelig ja.
    Du får sikker masse anbefalinger, å de er jo såå bra å få høre litt hva andre mener. Lykke til :)

    Ha en super fin søndag, klem fra meg!!

    SvarSlett
  3. Heisann!!

    Skjønner at det var her jeg skulle ha vært!!Så mye fint!!!

    Den ovnen dere har valgt er jo bare helt skjø..!!Gleder meg til å følge bygge proskektet deres:)

    ha en fin søndag!!

    klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Hei, fant bloggen din da jeg søkt dato for antikk messe i vikingskipet! Der skal jeg også, har blitt et årlig besøk siden vi flyttet til Ringsaker! Så mye fint der! Mann kan godt bruk flere timer bare å vandre og se på alt! Kos deg masse og håper du får litt bedre flaks i år enn årene før!!
    Ha en fin dag!
    Hilsen fra Amy @ Eventyrhus :-))

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)