lørdag 16. april 2011

Kjøkken inspirasjon og frustasjon over posten....


Fant mange fine kjøkken bilder inne på nettsiden Home& Garden. Kunne gjerne ha tenkt meg dette kjøkkenet under her. Har lyst til å  ha en annen type fliser inne i grua og ha en annen farge på flisene langs kjøkkenbenkene. Syns fortsatt det er tøft med industrilamper :))



Men selv om vi prøver å bruke tid til å tenke hus og planlegging, så har vi mye å gjøre om dagene. Jeg er litt irritert på posten om dagen....Posten Norge vel og merke..De skulle så absolutt hatt en eller flere konkurrenter.....Når noe blir skadet under frakt så er posten erstatningspliktige, og slik de behandler posten og pakkene  så kan jeg tenke meg at de får mange klager gjennom en hel arbeidsdag!! De har sluttet med å bry seg om at pakker blir merket med "GLASS" eller "Forsiktig" For nå blir alle pakkene behandlet like røft..og maskinelt...



Heldigvis skjer det ikke ofte at pakker blir ødelagt, men dagens kommentar fra en tussete rødkledd person var at vedkommende påstod at det kunne like gjerne være at skaden hadde skjedd før pakken ble levert på posten....jo for det var ingen vitner til at det hadde skjedd underveis!!!!!..herlighet....Visst de skal begynne å argumentere så usakelig så burde det ha kommet en konkurrent til i markedet så posten/bring fikk seg noe å bryne seg på!!
Så jeg har til nå opplyst om at om uhellet skulle skje så kontakt postkontoret med en gang....men nå råder jeg alle kunder til å ta kontakt med den som sendte pakken....og gjør det med en gang pakken er mottat.....DA slipper du å møte en sur nesevis postansatt!! Pakken blir erstatet uansett :) så da bare slipper du å bruke unødvendig energi på å snakke med en person som har fått i oppgave å forsvare monopolet Posten sitt ve og vel... Men for å få pakken erstattet så må en skrive skademelding......UANSETT om den rare postmannen skulle si noe annet!! For det hadde denne tusseladden gjort idag nemlig...joda..det var ikke vits i å klage på dette for den ytre embalasjen var hel, så da var det umulig å si når det hadde skjedd!!!!
Om det er posten eller mitt ansvar som sendte pakken er ikke kunden sitt problem...
MEN kunden har krav på en ny vare om pakken ble sendt som norgespakke eller egenembalert pakke, for da er den nemlig forsikret! Og hvem tror du skal avgjøre saken...jo...det er posten selv som skal vurdere om pakken er godt nok pakket eller ikke....den postansatte du som kunde møter i skranken...så i denne saken kom vi virkelig heldig ut...kunden møtte en postansatt som var så utrivelig at kunden ikke fikk lov til å legge inn en klage engang....
 Det blir som i en fotballkamp at hjemmelagets egen trener skal være dommer....
hjelpes...Takk Stoltenberg for at du er sånn imot konkurranse....



Men men...det er minst like frustrerende for en kunde å motta en pakke som er skadet, så jeg håper bare at det fortsatt bare skjer en sjelden gang så vi slipper å møte sure rødkledde personer....(unnskyld...det er dårlig gjort å legge alle under en kam....er faktisk veldig fornøyd med alle postdamene mine på vårt postkontor )Men de har kanskje en uttakknemlig jobb? En dag jeg var innom et stort postkontor på et annet sted, så tilbydde jeg meg å ta merkelappen og gå bort til maskinbåndet å ha på lappen mens den gamle postdama kunne slå inn alle beløpene....men da møtte jeg det sure ansiktet og fikk slengt tilbake at denne jobben hadde hun hatt i over  30 år og dettte kunne hun fint gjøre selv! (jeg hadde bare friskt i minne en pakke som forsvant og som ikke dukket opp før det hadde gått 2 måneder!!!!) Og jeg bare svarte så hyggelig jeg kunne at jeg ville bare hjelpe til mens hun holdt på med dataen sin....pluss at jeg tenkte at.....ja....det er ikke rart det forsvinner pakker når min pakke ble plassert på båndet UTEN lapp......lett å faktisk i et lite sekund å glemme å ha på postlappen....men men...pakken kom ihvertfall frem, for jeg har ikke hørt noe annet ihvertfall )


Så da får jeg bare håpe at det blir flere uker og mange pakker til neste kunde opplever at noe blir ødelagt og ring meg med en gang når uhellet først skulle skje så skal jeg være så behjelpelig som mulig :))


Hilsen
en små frustrert
FRu Rosa :))



3 kommentarer:

  1. Amen!!!
    Jeg har det akkurat likedan
    Mange ting er blitt ødelagt og jeg har også mistet kunder på det/ salg
    For når varen kommer ødelagt må DE klage og det blir ekstra styr
    Jeg tilbyr alltid å sende ny, men mange har valgt å heve kjøpet og heller få tilbake pengene
    Blir ikke mye god butikk av det!
    Nei, Posten hadde hatt SÅ godt av konkuranse!!!
    Jeg har faktisk sluttet å sende glassting, som speil, vinduer osv
    Utrolig synd
    Jeg vet at mange irriterer seg over dette
    Er det ikke noe vi kan gjøre for å endre det?
    "sammen kan vi bli Sterke".....
    Klem

    SvarSlett
  2. Posten og NSB er jo omtrent like suksessfulle. Sendte en pakke til Båtsfjord, det tok hele tre uker å nå fram, nesten så en ikke tror det er mulig. Postens ansatte har ikke fått med seg at de faktisk har ett serviceyrke, selv om jeg er fornøyd med posten her i bygda, så har jeg erfaring med at de ikke bruker for mye av budsjettet på smilekurs... Kjøkkenet er forseten nydelig, men enig med de flisene, hvite hadde jeg valgt, sånne avlange:-)

    SvarSlett
  3. Jeg er på jakt etter nye lamper over kjøkkenbordet og falt totalt for de på det føste bildet medfrosta glass og sølvkant ;-) Noen som vet merke på disse?

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)