onsdag 22. desember 2010

Nå har vi vaska golvet og vi har børi ved...


Gleder meg sånn til JUL og til jeg kan sette meg ned
og faktisk nynne på den sangen om at jeg har
vaska gulvet og er ferdig til jul :)


Det skal bli sååååå godt på julaften når alt er
ferdig og huset er ryddig og rent og ikke mer
å stresse etter:)



Idag(tirsdag) har jeg ikke gjort noe hjemme...reiste tidlig på
jobben i brattvågen så jeg kunne gå innom
butikkene der før jeg begynte på jobb...
Brukte to timer....og bare to gaver ble kjøpt....
Veeeldig effektiv..:))
Men da har jeg bare 7 igjen.....
Blir minst 7 timer det da:)


Så vi må nok på en liten bytur igjen :)
Flaksen min med at ting går i stykker når jeg er hjemme
alene, har "heldigvis" gått over til at ting blir ødelagt når Mr Fisherman
er hjemme også....og at vi virkelig skal ha "flaks":)
Idag måtte han dra til byen tidlig så han skulle rekke å komme
hjem til jeg måtte dra på jobb....Han måtte nemlig til byen for
å kjøpe ny komfyr....som har sunget på siste verset litt for lenge...
og kjøpe ny hustelefon.....for ja.....den strøk med i går den også....
Og for å være helt sikker på at vi er heldige med ting....eller aldri blir ferdig...
så var selvfølgelig den nye komfyren han kom hjem med idag....
ødelagt med sprukket topp plate.....
Så da MÅ blir det ny bytur imorgen (les: det blir idag) og satse på
at den siste komfyren de hadde på lager.....ikke har blitt solgt til noen andre....:)
Pytt pytt.... sånt som skjer....





Men vi skal være tilbake til kl 16....Og da skal
jeg holde åpent i butikken:) Så om det er flere som
ligger etter med julegavehandelen, så har jeg flere gode julegavetips
til både store og små på butikken min:)




5 kommentarer:

  1. Krysser fingrene for at det går i orden med komfyren i morgen. Typisk at slikt hender rett før jul og ikke rett etter når salgene er i gang. Bra du ser på det med humor.

    Ang. julegavehandel: Kan ikke du kjøpe julegaver i din egen butikk (hvis det ikke er mann og barn du skal kjøpe til, da)? Du har jo noe til alle. Jenter og gutter, kvinner og menn. Jeg synes det er vanskeligst å handle til tennåringsgutter, men også til dem har du noe. Feks. førstehjelpsskinet som kan fylles med sjokolade, seigmenn ol., eller "Rett i koppen"-poser med supper, kakao, solbærtoddi ol, eller skivesaker som notisbok, penner, blyant, saks, tape, flaskeåpner, vinåpner ol, eller sigaretter for den som røker, eller skokremer og børste. Den sorte kalenderen (superstilig) passer til alle, det gjør også kompasset og de store bokstavene du har. Om en gutt får alle sine forbokstaver, synes jeg det er en bra julegave. "God Jul"-skilt synes jeg også er en slik gave. Og til småjenter er vel de rosa englevingene midt i blinken, englelys, en PIP-skål med godteri oppi eller et speil fra Rice. Tips til venninnegaver kan være strykebrett-trekk eller brikker i samme stil (disse er anvendelige, synes jeg), en av de fine dukene, kopp, skål, fat ...
    Det er ikke meningen å legge meg opp i hva du gjør, bare ment som forslag.

    Hilsen Fama

    SvarSlett
  2. Heisan
    Første besøk her. Så hylla di med innhold... Jeg er stolt av min ene røde kopp med prikker, men nå fikk jeg lyst på flere, gitt.

    Ønsker deg en God Jul. Jeg kommer tilbake. Klem :o)

    SvarSlett
  3. Oi, skal si dere har uflaks!! 'Flaks' at mannen er hjemme da ;P
    får håpe dere får tak i ny komfyr, og at det ikke er mer som går i stykker;) Senk skuldrene og pust rolig, det blir jul selvom man ikke får gjort alt man ser for seg i forkant;))

    Klem.

    SvarSlett
  4. Gode forslag du kom med Fama:) Jeg har nok kjøpt en del hos meg selv for å gi i julegaver, men så er det bestefedre og mannen i huset pluss ungene og en tenåring som det ble litt vanskelig å komme på noe:) Men nå er det gjort:) Ble ferdig på dagens bytur:) Nå gjenstår bare handlinga av maten så er vi klar for jul :)

    SvarSlett
  5. Må julen bli fin og
    gi ro i sinnet.
    La alle problemer
    bli små og forsvinne.
    La dagene som
    kommer bli gode og fine.
    God jul til deg og dine.

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)