søndag 3. januar 2010

Minner fra julen 2009



Nå er julen desverre over og et nytt år har begynt...Tiden flyr så altfor fort og jeg som gledet meg sånn til denne julen, for da hadde jeg fri fra jobb og skulle bare kose meg hjemme med mann og fire herlige små. Men nå er altså julen over og jeg kom PLUTSELIG på idag at jeg har nesten ikke tatt bilder i jula, så jeg tok et skippertak nå...3 januar for å få tatt litt juleminner.


Ønsker meg en ekstern blitz til kameraet mitt, satser på å få kjøpt meg både nytt kamera og blitz om ikke så altfor lenge.



Bildet her er Hemnes kommoden min fra IKEA med nye knotter og julekirka jeg fikk fra mamma da hun kjøpte seg ny. Denne kirken hadde vi fremme hver jul fra jeg var liten og nå skal den få stå fremme her hver jul:)







Jeg har lidd av nissedilla i årenes løp og har altfor mange nisser i hus, men den ene nissen der som sitter og spiser grøt er laget av skolegutten vår på hans første juleverksted på skolen:) Den lille røde lykta som står i bakgrunnen laget han også på juleverkstedet:)









Må vise dere zinklandsbyen min jeg fikk tak i før jul;) Det var ikke akkurat så lett siden det var utsolgt overalt, men til slutt kom jeg over en nettbutikk i sverige som hadde på lager og fikk de såvidt i hus til jul:) Nå ja...jeg trenger kanskje ikke glise så bredt, for jeg fikk straffe toll på hele bestillingen:( Måtte ut med over 500kr for å få varene sendt hjem til meg og jeg som så naivt trodde at det gikk fint å bestille varer fra sverige uten å fortolle det:(



Her er Emma Sofies julepynt som hun fikk fra fadderen sin i julegave et år:) En nydelig snøkule av josef, maria og jesusbarnet:) Fin julepynt som jeg håper klarer å overleve her i huset til hun blir voksen og får glede av den selv:)




Her er firkløveret vårt samla på formiddagen på julaften:) ikke så lett å få tatt bilde av alle fire samlet;) Her var de to eldste utolmodige fordi de venta på at mormor og morfar skulle komme og ta dem med seg i kirka




Her er Emma Sofie på nyttårsaften. Skulle få broren til å stå sammen med henne for å lage ett- tallet, men det ble bare med nullen:)

1 kommentar:

  1. Du har en sånn kirke som jeg har arvet etter mamma. :) Jeg måtte male min etter at den var i en brann (pappas hus brant), men den ble like fin etterpå. Den var bare sotet, ikke skadet ellers. Det er en av de tingene som gir julestemning, når den kirka kommer frem.

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)