onsdag 6. januar 2010

SÅ TYPISK!!!!!!!!!!

Mannen, Mr Fisherman reiste på sjøen idag og hva er ikke typisk da? Joda...frøken mini ROSA på 4 år starter dagen med å SPY!!!!! og greit nok...Mr fisherman hadde ikke rukket å kommet seg ut av døra, så jeg var snar å legge ene tvillingen til puppen og unnskylde meg for at han måtte hjelpe meg å tørke opp spyet som selvfølgelig måtte lande på hele baderomsgulvet....Litt kvinnelist må man få lov å være...Takk for det!!:)

Men resten av dagen går i at lille frøkena vår har skikkelig DO-mage og springer frem og tilbake fra do....jeg måtte til slutt sette på ei vaskemaskin med FARTS-STRIPETRUSER, så vi ikke skulle gå tom for det....Hadde vi bare hatt store bleier i hus....tenkte jeg flere ganger idag, og jammen...for å virkelig understreke noe som er TYPISK her i huset når mannen har reist, så må det bare skje ett eller annet her i huset som slutter å virke.....og joda...etter et hattefok for å få disse trusene i BRUKBAR stand igjen så hadde det vært greit å få putta dem inn i tørketrommelen for å få det tørre FORT SOM SVINT!!!...siden det begynte å bli TOMT for REINE truser i skapet, men NEIDA...da hadde tørketrommelen bestemt seg for å IKKE virke....joda....den gikk fint den, men klærne som lå inni tørketrommelen forble våte......Dette har skjedd før, så jeg har sett HVORDAN mr fisherman fikser tørketrommelen, så idag ble det min tur å være REPERATØR!!!

For bare et par dager siden leste jeg på VG-nett at hjemmeværende husmødre levde et kortere liv enn karriere kvinner, og forklaringen på det var at hjemmeværende kvinner kun levde og jobbet for sin mann, mens karrierekvinner hadde jobben og fikk utfordringer og mer selvtillit pga at de lærte mer og MESTRET mer......JEG kan neppe forstå at FISKEKONER var med i den undersøkelsen? , for jammen må vi fungere både som ELEKTRIKER, SNEKKER, BILMEKANIKER og mer når vi blir hjemmeværende med hus, bil og barn....Nå har jeg 4 småtroll og om et eller to års tid så blir det å kombinere det med arbeidslivet.....I følge denne undersøkelsen da så skulle man tro at jeg kom til å bli UR-GAMMEL...jaja..bare jeg holder meg frisk og i fin form så:)


Ikke BARE har jeg vært REPERATØR og VASKEKONE og SYKEPLEIER idag, men jeg har også prøvd SYMASKINA mi som jeg fikk til jul av svigermor og svigerfar. Så SYERSKEN fikk bøtlagt noen bukser til turbogutten vår:)

Nå er planene klare...skal sette meg ned med katalog fra STOFF og STIL og bestille litt så jeg kan få sydd litt:) Det er artig å lage ting selv. Det er lenge siden jeg har sydd på maskin. Gikk på tekstilfag på folkehøyskolen for litt for mange år siden og der sydde jeg både KÅPE til mamma og SELSKAPSKJOLE til meg selv, pluss litt for mye lappeteknikk:)med mer.... så nå hadde det vært kjekt å prøvd seg litt igjen:)


DramaDAMA har mange planer, men magler tid......
Nå er det natta...må TIDLIG opp imorgen for å sende turbogutt på skolebussen. Får virkelig håpe at miniROSA er bra igjen imorgen og at vi andre slipper unna..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)