mandag 25. januar 2010

På skattejakt

Noe av det morsomste jeg vet er å dra på ANTIKK og BRUKT butikker, Messer eller LoppeMARKED. Jeg har mye GAMMELT i hjemmet vårt som jeg har fått tak i enten på AUKSJONER eller Markeder...alt fra skrivemaskin, bestikk, lysestaker, porselen,kister, kommoder, bord, symaskin..osv
Idag var jeg innom coopen og handlet litt etter å ha levert miniRosa i barnehagen og kjøpte meg februar nummeret av Bolig Pluss og der var det flere sider om det å dra på SKATTEJAKT!!! Så nå har jeg prøvd å fått lest litt i bladet innimellom amming og bleieskift:)

Nå ble jeg bare så IVRIG på hva jeg skal LETE etter neste gang jeg skal til HAMAR på vårmarked på vikingskipet eller innom en bruktbutikk og det er flere kofferter/kister...De er geniale til å OPPBEVARE ting i. Vi har en svart amerika koffert som jeg betalte 400kr for og målte den et strøk med helblank sort bengalakk, slik at den ble blank og fin, og der lagrer jeg all julepynten:)

Kunne ha tenkt meg å funnet en koffert/kiste til som jeg kan bruke som et bord inne på stua. En STOR amerika koffert er stilig å sette på høgkant også med ei fin lampe oppå.

Denne koppen her kjøpte jeg på Steinkjermarknaden for et par år siden. Selvfølgelig hadde mannen som jeg kjøpte den av hatt 10 KOPPER dagen før, men så hadde de blitt solgt i ekspressfart og det var bare èn igjen da jeg kom innom salgsboden hans....typisk
.
Så om noen skulle ha noen slike kopper og vil kvitte seg med, så har jeg veldig lyst på slike:)


Flere fine LYSESTAKER i sølv eller "fattigmanns" sølv er også noe jeg er på utkikk etter. Ønsker meg flere av disse:) De er bare sølvbelagt men er blank og fine og var en typisk bryllupsgave til de som giftet seg på 1930 tallet. Jeg kjøpte disse på Vikingskipet for noen år siden og da var det mange av disse lysestakene rundt omkring på salsbodene, men har ikke sett så mye til slike i ettertid....






Noe annet som jeg kommer til å være på utkikk etter er lamper i "fabrikk" stil eller andre tøffe lampeskjermer:) Kan godt tenke meg ei ny LYSEKRONE også:) Det er bare å GLEDE seg til anledningen byr seg:))Får bare håpe at det ikke blir så lenge til:)

Imellomtiden får jeg bare kikke innom på FINN.no sine sider og blaffre meg igjennom antikk og møbel annonsene:) MYE fint en kan finne der også:)

3 kommentarer:

  1. Hei,
    skapet er bare helt utrolig fint. Vi selger mange sånne møbler og de ligger i nettbutikken vår www.corneliashus.no under "gamle møbler".

    Ha en fin dag!

    Ida

    SvarSlett
  2. Hei!

    Takk for fin kommentar. Så fant jeg den koselige bloggen din også. :)

    Håper tirsdagskvelden har vært fin!

    klem

    SvarSlett
  3. Hei hei :)
    Takk for kjekke kommentar på bloggen min. Det gjer meg varm og glad!
    Paviljongen er under produksjon. Derfor har eg fortsatt ikkje fått den. Men eg er sikker på at det er ein kjekk og fin invistering. Eg ser for meg at me skal kose oss i den på plenen i sommar! Praktisk sak å ha når du har små born som ikkje kan vere like lenge i sola som oss vaksne :)

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)