onsdag 6. januar 2010

Snømannsland


Alt for mye SNØ!! Jeg prøvde å få tatt noen fine bilder igår på ettermiddagen, men det ble så fort mørkt at bildene ble ikke så veldig fine. Men her er alikevel noen bilder fra hus og hage. Juletreet ble kastet ut på verandaen igår og her blir det vel stående i vinter.



Her er et bilde av huset. Mange forandringer har blitt gjort her etter vi tok over huset i januar 2003. Da var huset mørkebrunt og hadde 70 tallstapet og andre "lekkre" farger.
Hagen var overgrodd av store hekker og trær og blomsterbedd overalt. Jeg og freddy har revet og fjernet det meste av hekk og blomsterbedd, men det japanske grantreet fremfor huset er vi veldig fornøyd med, men det er vel omtrent det eneste som har fått "overleve" etter at vi har fått snudd opp ned på hagen. Men vi har fått det fint da, selv om vi har brukt mange arbeidstimer på å få gjort alt.

Jeg burde nesten lagt inn før og etter bilder, men det får jeg gjøre en annen gang. Jeg har ikke bildene på pc`n heller, så jeg må vel lære meg det først. Hadde ikke digitalt kamera da vi tok over her, så de aller fleste bildene av blomstrete brun-gule tapeter og nydelige grønngule fliser ligger i store hauger med gamledagse negativ.



Her er sommerens prosjekt. Male lekehytta både utvendig og innvendig. Håper jeg får lov å male den i lyse blått innvendig, men Emma Sofie kommer vel til å protestere for hun vil nemlig at alt skal være ROSA. Den skakke lekebussen som står der nedsnøvet skal bli fjernet. Den var fin da den ble satt opp, men vi brukte dårlig materiale, så den er ikke så fin å se på lenger og kanskje heller ikke så veldig trygg å leke på.


Måtte bare ta bilde av det fine treet vi har fremfor huset:) Det vokser store blå kongler på det og er et japansk grantre...tror vi...eller har vi blitt fortalt...Vi passer på å klippe det hvert år så det ikke blir altfor stort. Har vokst mye på de 6 årene vi har bodd her. Da kunne vi stå på bakken og klippe det uten problem, men nå selv om vi har klippet det mye hvert år, så må vi bruke stige for å få tatt nok.



Kom over dette bildet her av snømann- familien vår. Storebror i huset ville lage snømenn da vi fikk vår første snø i desember og fikk laget disse her før snøen smeltet. Det skal forestille familien ROSA. De to snøballene fremst til høyre er tvinselusa våre:) og for å ikke snakke om kompliment, så skulle vistnok den tykkeste snømannen være meg...koslig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)