tirsdag 9. februar 2010

Badet vårt

Tenkte jeg kunne få vise det nye BADET vårt. Fra å være et to delt 70 talls bad med et LITE toalett og et L-formet mini-bad, så har vi fått et STORT og nytt bad:)Det tok sin tid, siden Mr Fisherman ville gjøre det meste selv, men vi ble omsider ferdig.(snekkerarbeid + at han måtte flislegge badekaret selv)





Selv om vi faktisk møtte noen hindringer på vei. Først så ble vi overrasket over at MARMOR flisene vi hadde bestilt var SPRAGLETE i hvit og beige farge, men enorme mønster!!!! I butikken der vi bestilte (vil ikke komme med navn, for de har mistet oss som kunde men jeg vil ikke bry meg mer om hvor andre kjøper flisene sine)var utstillingen på disse store marmorflisene i en jevn fin LYS og dus "enfarhet" beige farge.

Og ja....marmor er ikke ensfareget i den forstand. De har små sjateringer i seg. MEN vi hadde da alldri trodd at de skulle komme i så ENORM stor FORSKJELL på flisene!!! Noen fliser var helt hvite, andre fliser var delt på langs av en mørk beigefarge og helt hvitt, STORE SJATERINGER...og ikke slik jevn og fin som den på butikken

Det tragiske var at vi oppdaget ikke dette før flisleggeren hadde begynt å flislegge veggene og det dukket opp et PROBLEM for han at flisene sprakk en etter en og at det omtrent var på annenhver flis hakk, eller sprekker som gjorde at han ikke kunne bruke flisene hele men bare til avkapp. OG så kom jo dette med MØNSTERFORSKJELLENE opp. Jeg gikk her med NYFØDTE tvillinger og hadde nok med meg og mine.
Men vi måtte bare hive oss rundt og hjelpe flisleggeren i å sortere flisene og se om det var like store mønster forskjeller på alle flisene.
Vi ringte til butikken men der fikk vi bare vite at slik var det med marmor og vi burde vite det osv.
Noe jeg da IKKE kunne vite når de ikke informerte oss om det

Men badet har blitt veldig fint, så vi er fornøyd på en måte, men vi hadde nok ikke kjøpt marmor hadde vi visst at det var som å vinne i lotto at de flisene vi bestilte var jevn i farge og "ensfarget" som jeg velger å kalle det.
Kunne vist dere noen andre bilder der det kommer mer frem, men det er ikke noe poeng:)

Har bare lært at det blir ikke marmor neste gang vi skal pusse opp:)
Ikke bare var flisene mønstrete, men de er også mye vanskligere å kutte og legge, siden de er av naturstein og er relativ tunge i forhold til keramiske fliser. Og det at så mye av flisene ble ødelagt fordi de sprakk gjorde at vi tilslutt ikke hadde nok fliser til å flislegge BADEKARET, men der fikk vi heldigvis erstatning av flisbutikken pga at flere kvm med fliser var knust eller skadet så vi ikke kunne bruke dem til annet enn avkapp. Så etter noen uker med venting så fikk vi ny levering av fliser så vi fikk ordnet med badekaret. Da var faktisk flisene mer "ensfarget" så bardekaret er heldigvis ikke så sjatert som på veggene








Jeg er veldig FORNØYD med baderomsinnredningen,blandebatteriene, dusjen og det store BADEKARET:) Vi brukte LANG tid på å finne den perfekte innredningen og til slutt så fant vi den og den er jeg veldig fornøyd med. Hadde jeg hatt et større bad med plass til flere gulvskap så hadde jeg kjøpt en diger speiel over innredningen, men siden vi er 6 stk i familien og trenger plass til div, så måtte vi bare gå for speilskap


Og her er det siste lille innkjøpet. Nemlig en romduft fra Mathilde M som jeg kjøpte hos Nina i PARADISET Hage & Interiør. Anbefales til alle familier med bleiebarn med stinkende bleier:) Alltid frisk og nydelig duft heretter:))

1 kommentar:

  1. Hadde faktisk en nydelig lysekrone på badet, men den forsvant gitt...flaksen slo til igjen kan du si...

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)