onsdag 3. februar 2010

Sånn går no dagan....

Jeg er for tiden hjemme alene med mine 4 barn, som jeg har fortalt tidligere i denne bloggen. Nå er vi kommet i uke 4 der Mr Fisherman fortsatt er ute på sjøen. OG som VANLIG når han IKKE er hjemme så har vi gått runden med både oppkast og diare....denne gangen desverre så dukket den opp i to omganger..MiniRosa har også vært plaget med øreinfeksjon og vi fikk ringt etter legevakta for 2 uker siden slik at vi kunne begynne med medisin med en gang. Begynte med øredråper men jammen så har det ennå ikke gitt seg. Stakkars jenta mi. Nå på fredag så dukket SELVFØLGELIG vannkoppene opp i tusenvis av prikker på minirosa. Hun skal ha ros for hvordan hun har taklet denne sykdommen som kan klø noe infernalsk, for enda en gang så slo flaksen vår ut idet jeg var på coopen rett før stengetid og det var TOMT for hvitvask!!


Så nå har minirosa faktisk vært hjemme fra barnehagen denne uken og idag bestemte jeg meg for at NOK er NOK, så jeg bestemte meg for at NÅ må hun få en pensilinkur så hun blir ferdig med øreinfeksjonen en gang for alle.

Så i denne hektiske HVERDAGEN vår så fikk jeg hjelp av min superflinke MAMMA og hun kom hit igårkveld og overnattet her for å hjelpe til, siden miniRosa var syk og jeg har tre til å holde styr på.


Så dagen idag ble litt HEKTISK kan du si...Først var det å få storebror på skolebussen, for vår herlige nabo, som også er Fiskerkone ligger rett ut med omgangsyken hun også så da var det å få gutten vår opp på skolebussen, så var det amming av tvillingene...litt "avslapping" og deretter så fikk jeg tatt meg en nødvendig handletur på coopen mens mamma var hjemme med de 3 små.

Så bar det rett på HELSEstasjonen på barselgruppe og det var koslig, men med min enorme egenskap av munndiare, så pratet jeg som vanlig ENORMT mye. Typisk meg og brette ut om det ene og det andre.
Selvfølgelig så måtte Lille Tomine bæsje gjennom alle klærne hun hadde på seg, noe som igjen er veldig vanlig når vi er ute på tur. Så med mitt vimsete vesen så kjente jeg lukta men tok selvfølgelig "feil" tvilling og tok Gabriel på stellebordet og skulle bytte på han og der var bleien tørr og fin....Da fikk damene litt underholdning, og en bekreftelse på ammetåka når den vimete mora tar og skifter bæsjebleie på en baby som IKKE hadde bæsja. Men da jeg løftet opp Tomine fra gymteppe så var hun gjennomvåt....godt at jeg har verdens største stelleveske og altfor mye klær og dill.





Så PLutselig er klokka over 14 og jeg hadde TIDLIGERE på dagen fått time til miniROsa kl 14:30, så da måtte jeg stresse meg irundt og få Tvinselusa i bilstolene og komme seg hjem og hente miniROsa som var hjemme og ble passet på av mormor, og BYTTE barn...Da var det å få på jenta mi klær og rekke legetimen. MEN tror dere ikke det at der MÅTTE vi sitte i over EN TIME før vi kom inn?
Heldigvis så er både mamma som passet på tvillingene og de to småtassene, rolige av seg så de hadde sovnet uten noe styr, men MINIROSA laget mildt sagt et vesen av seg på venterommet. Irritert og med feber og vondt i øret så hadde hun det nok ikke så godt. DA det hadde gått en time, så var det faktisk bare på nippet at jeg ikke tok med meg minirosa og gikk, men så kom legen og ROPTE opp et annet navn og jeg sukket høylytt med litt overdrivelse og da ombestemte legen seg og sa at vi kunne komme inn....noe jeg mener han burde gjort før når han vet jeg satt der med en 4 åring som var syk og hadde tvillinger hjemme...
Legen tok en prøve og sa vi skulle komme tilbake i midten av neste uke om det skulle vise seg at minirosa trengte en antibiotikakur, men da KREVDE jeg at hun måtte få noe nå som kunne hjelpe NÅ med en gang, og la henne slippe og vente en uke før hun skulle få medisin.


Sukk...Vi kom oss iallefall hjem til klokka var litt over 4 og da hadde storebror kommet hjem fra skolen. Selvfølgelig skulle mamma/mormor ha vært i et selskap som begynte kl 4, så hun fikk det travelt med å komme seg ut av dørene.
Dette har vært litt av en dag....middagen ble en enkel torosuppe og mens jeg laget den så kranglet de to størtse så ørene mine holdt på å dette av...

jaja...så sånn går no dagan...mimirosa sovnet på gulvet kl halv seks og var helt umulig å vekke, så da ble det tidlig natt på henne

Nå har den supersnille mammaen min kommet hit igjen for å overnatte hos oss og være her til hjelp i morgen....og nå har hun nesten virka litt irritert på at jeg sitter foran pc`n og skriver og skriver:))



Mor Rosa er supersliten og jeg gleder meg til den dagen der ungene i huset er Friske HAPPY og glade. At de ikke krangler og setter pris på hverandre....

Go natt...Nå må jeg snakke med mamma før vi må ta natta:)

3 kommentarer:

  1. heisann :)
    jeg skal si du har nok å gjøre.. ;)
    jeg har også tvillinger..så jeg vet at det er mye jobb..men også mye moro ;)
    men det må være travelt å være alene når mannen din er på sjøen..så bra at mamma`n din kan hjelpe deg litt :)
    guttekalenderen er dessverre utsolgt..dukkehuset koster 1499,- :)

    god bedring..
    varm klem fra Anne♥♥♥

    SvarSlett
  2. Hei:)

    Har store planer om å ta meg en tur innom butikken din. Gleder meg til det:)

    Det går bra å være hjemme alene med ungene. Spesielt når en får god hjelp fra mamma og naboen min som hjelper til med å få eldstemann på skolebussen. Ubeskrivelig god hjelp:)

    Morsomt med tvillinger ja:) Mine er rolige og sover hele natten, så her går det som en drøm:)

    Da får jeg satse på at du har like stilige kalendere til neste jul, så vil jeg kjøpe både gutte og jente kalender:)

    Huset var nyyydelig.

    SvarSlett
  3. Et eksempel på at det går i ett her, er at innlegget ble postet kl 19:34 står det, men realiteten er at det var da jeg la inn bildene. Så skrev jeg innlegget rett før midnatt:) Da stemmer det mer med at vi skulle "ta natta" :))

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom og jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :) .

Velkommen igjen :)